vitpons@gmail.com

Si algú vol que tracti d'alguna edificació en concret, m'ho pot suggerir a aquest correu.
Si algú té alguna fotografia antiga d'algun edifici, encara que sigui desaparegut, s'agrairia.


Si alguien quiere que trate de algún edificio en concreto, me lo puede sugerir a este correo.
Si alguien tiene alguna fotografia antigua de algún edificio, aunque esté desaparecido, se agradecería.

dimecres, 1 de juliol de 2009

HARO - La Vega, 7


Modernisme en els seus diferents vessants podem trobar en tota la Península. En algunes zones podem parlar de modernisme ple, del modernisme que fuig del buit (horror vacui) i que es manifesta en la façana, en els vestíbuls i en els interiors; en altres zones trobem exemples modernistes més modestos.

En aquest cas es presenta un edifici on el modernisme s'inspira en la Secessió austríaca i tan sols en el mirador lateral. Podem observar la decoració geomètrica pròpia de la Secessió: les tres bandes, els cercles (aqui aplanats).

L'autor de l'obra és el constructor local Juan Suso.


Modernismo en sus diferentes corrientes podemos encontrar en toda la Península. En algunas zonas se puede hablar de pleno modernismo, del modernismo que huye del vacio (horror vacui) y que se manifistes en la fachada, en los vestíbulos y en los interiores; en otras zonas se encuentran ejemplos modernistas más modestos.

En este caso se presenta un edificio en donde el modernismo se inspira en la Secesión austriaca y solamente en el mirador lateral. Se puede observar la decoración geométrica propia de la Secesión: las tres bandas, los círculos (aquí achatados)

El autor de la obra es el constructor local Juan Suso.

PONTEVEDRA - Instituto General y Técnico


Aquest Institut es troba en la Gran Via de Montero Ríos de Pontevedra i des de fa anys s'ha convertit en l'Institut Valle Inclán.

Fins ara s'havia atribuït a l'arquitecte Antonio López, pero repassant la revista "La Construcción Moderna" es pot veure en el número de 30 de gener del 1928 que era una obra recent dels arquitectes Joaquín Roji i José María Lorite.

El conjunt és força clàssic, però presenta sobre tot en el cos central una decoració modernista atemperada: gran finestral en llindes corbes, ritme geomètric de caire secessionista.



Este Instituto se encuentra en la Gran Vía de Montero Ríos de Pontevedra y desde hace años se ha convertido en el Instituto Valle Inclán.

Hasta la fecha se había atribuido al arquitecto Antonio López pero repasando la revista "La Construcción Moderna" se puede ver en el número del 30 de Enero de 1928 que en realidad era una obra reciente de los arquitectos Joaquín Rojí y José María Lorite.

El conjunto es muy clásico, presentando, sobretodo en el cuerpo central, una discreta decoración modernista: en el gran ventanal con dintel curvo, en el ritmo geométrico secesionista.