diumenge, 1 d’abril del 2012

TORTOSA - Adrogueria Canivell


L’Adrogueria de la Vídua i Fill de Francisco Canivell és una bona mostra dels comerços modernistes que existien en les diferents localitats catalanes i que en el pas dels anys han anat desapareixent per tal d’adaptar-se a les noves modes, canvis de propietaris i altres.

Afortunadament l’adrogueria ha canviat de mans i de finalitat, però ha mantingut el seu aspecte i el seu magnífic treball en fusta.

L’autor de l’obra va ser el decorador local Vicent Benet, el qual en les ressenyes de l’època molts cops apareix com a escultor i altres com a fuster.

El van ajudar els pintors Alemany, Serret i Forés i els vidres emplomats es van adquirir a la Casa Rull de Barcelona.

És del 1902.




El colmado de la Viuda e Hijo de Francisco Canivell es una buena muestra de los comercios modernistas que existían en las diferentes localidades catalanas y que con el paso de los años han ido desapareciendo para adaptarse a las nuevas modas, cambios de propietarios y otros.

Afortunadamente el colmado ha cambiado de manos y de finalidad pero ha mantenido su aspecto externo y su magnífico trabajo en madera.

El autor de la obra fue el decorador local Vicente Benet, que en las reseñas de la época muchas veces aparece como escultor y otros como carpintero.

Le ayudaron los pintores Alemany, Serret y Forés y los cristales emplomados se adquirieron en la Casa Rull de Barcelona.

Es del 1902.

1 comentari:

Escriu un comentari: