vitpons@gmail.com

Si algú vol que tracti d'alguna edificació en concret, m'ho pot suggerir a aquest correu.
Si algú té alguna fotografia antiga d'algun edifici, encara que sigui desaparegut, s'agrairia.


Si alguien quiere que trate de algún edificio en concreto, me lo puede sugerir a este correo.
Si alguien tiene alguna fotografia antigua de algún edificio, aunque esté desaparecido, se agradecería.

diumenge, 2 de desembre de 2012

BARCELONA - Bailen, 36



Un altre edifici que té un arbre complet a la façana és aquest que es troba al carrer Bailèn, núm. 36 de Barcelona.

Aquest edifici presenta una molt rica ornamentació floral i vegetal, diferent en cadascuna de les plantes.  Les dues últimes plantes tenen quatre arbres sencers (arrels, tronc i fulles) que a mode de falsos pilars suporten el pes del coronament. Les arrels acaben confonent-se en les garlandes que es desfan en la tercera planta.

La casa va ser projectada per l’arquitecte Gabriel Borrell, nascut a Sabadell, el qual arribà a signar algun projecte de Batllevell en la seva ciutat natal quan aquest darrer feia les funcions d’arquitecte municipal.  Aquí trobem un altre nexe d’unió entre aquest edifici i el de la Carretera de Vallvidrera, els dos fets per arquitectes nascuts a Sabadell i que es coneixien.

Borrell va ser arquitecte municipal de Barcelona (secció de clavegueram), Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat i Esplugues de Llobregat.

El propietari de la casa era Francesc de Paula Vallet i es va bastir entre els anys 1908 a 1909.


Actualment es troba en procés de restauració.





Otro edificio que tiene un árbol completo en la fachada es este que se encuentra en la calle Bailén, nº 36 de Barcelona.

Este edificio presenta una muy rica ornamentación floral y vegetal, diferente en cada una de las plantas. Las dos últimas plantas tienen cuatro árboles enteros (raíces, tronco y hojas) que a modo de falsos pilares soportan el peso del coronamiento. Las raíces terminan confundiéndose en las guirnaldas que se deshacen en la tercera planta.

La casa fue proyectada por el arquitecto Gabriel Borrell, nacido en Sabadell, el cual llegó a firmar algún proyecto de Batllevell en su ciudad natal cuando este último hacía las funciones de arquitecto municipal. Aquí encontramos otro nexo de unión entre este edificio y el de la Carretera de Vallvidrera, los dos hechos por arquitectos nacidos en Sabadell y que se conocían.

Borrell fue arquitecto municipal de Barcelona (sección de alcantarillado), Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat y Esplugues de Llobregat.

El propietario de la casa era Francisco de Paula Vallet y se construyó entre los años 1908 a 1909.

Actualmente está en proceso de restauración.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Escriu un comentari: