diumenge, 1 de desembre del 2013

BARCELONA - Ciutadella - "El Castell"


Al Parc Zoològic de la Ciutadella de Barcelona es troba aquesta estructura que actualment es fa servir per donar xerrades.

Formava part de la tanca del camí militar de l’actual carrer Wellington i permetia l’accés a través d’una passarel·la al Dipòsit d’Aigües del Parc, dissenyat per Josep Fontserè i del qual cal recordar la intervenció de Gaudí en el càlcul de l’estructura del mateix.

El disseny d’aquesta construcció es deu a l’arquitecte Antoni Maria Gallissà, el qual la va projectar l’any 1887, es tractaria, doncs, d’una obra que es podria qualificar de protomodernisme amb una forta influència del mudèjar.

El parament alterna l’ús del maó vist amb el conglomerat de pedra.

Tant la forma de la barana com del coronament central en forma de merlets d’un castell àrab fan que l’estructura sigui precisament coneguda avui en dia com “El Castell”.


(fotos: Valentí Pons i Toujouse)

En el Parque Zoológico de la Ciudadela de Barcelona se encuentra esta estructura que actualmente se utiliza para dar conferencias.

Formaba parte de la pared de cerca que cerraba el camino militar de la actual calle Wellington y permitía el acceso a través de una pasarela al Depósito de Aguas del Parque, diseñado por Josep Fontserè con la intervención de Gaudí en el cálculo de la estructura del mismo.

El diseño de esta construcción se debe al arquitecto Antoni Maria Gallissà, que la proyectó en el año 1887, se trataría, pues, de una obra que se podría calificar de protomodernista con una fuerte influencia del mudéjar.

El conjunto alterna el uso del ladrillo visto con el conglomerado de piedra.

Tanto la forma de la barandilla como del coronamiento central en forma de almenas de un castillo árabe hacen que la estructura sea precisamente conocida hoy en día como "El Castillo".

1 comentari:

Escriu un comentari: