dissabte, 1 de febrer del 2014

VILLARROBLEDO - Gran Teatro

En la localitat albacetenca de Villarrobledo es va inaugurar el 22 de juliol del 1916 el Gran Teatro, una de les poques mostres modernistes de locals destinats a espectacles en la comunitat de Castella-La Manxa.

El Gran Teatro es va dedicar a teatre, sarsuela, operetes i altres tipus d’espectacles i encara avui en dia continua en ús, tot i que li aniria bé una restauració.

Consta de tres pisos amb platea, llotges i amfiteatre.

Es va inaugurar amb l’opereta “Maruxa” del mestre català Amadeu Vives i Roig, llibret de Luis Pascual Frutos, ambientada a Galícia, amb l’actuació de les senyores Salas i Nadal, del baríton Paco Meana i del tenor Nadal i amb la sarsuela “El camino de la vida”, amb Carmen Andrés.

El Gran Teatro va costar més de  40.000 duros de l’època, els quals van ser invertits per José Muñoz, baró de Quinto.

Desconec el nom de l’arquitecte autor del projecte.


                                       (fotos: Valentí Pons i Toujouse)

En la localidad albaceteña de Villarrobledo se inauguró el 22 de julio de 1916 el Gran Teatro, una de las pocas muestras modernistas de locales destinados a espectáculos en la comunidad de Castilla-La Mancha.

El Gran Teatro se dedicó a teatro, zarzuela, operetas y otros tipos de espectáculos y aún hoy en día continúa en uso, aunque le vendría bien una restauración.

Consta de tres pisos con platea, palcos y anfiteatro.

Se inauguró con la opereta "Maruxa" del maestro catalán Amadeu Vives y Roig, libreto de Luis Pascual Frutos, ambientada en Galicia, con la actuación de las señoras Salas y Navidad, del barítono Paco Meana y del tenor Navidad y con la zarzuela "El camino de la vida", con Carmen Andrés.

El Gran Teatro costó más de 40.000 duros de la época, los cuales fueron invertidos por José Muñoz, barón de Quinto.


Desconozco el nombre del arquitecto autor del proyecto.

1 comentari:

Escriu un comentari: