diumenge, 1 de juny del 2014

BARCELONA / TERRASSA - una coincidència

És força inusual trobar coincidències en les escultures que decoren un edifici i més si aquestes  no queden ben remarcades en els mateixos.

Per això em va sobtar quan vaig trobar aquesta escultura molt similar en un edifici de Terrassa i en un altre de Barcelona, ambdós d’arquitectes diferents que no tenien cap relació a nivell professional, en poblacions diferents, i, a més,  amb una diferència de 10 anys entre la construcció del primer edifici i el del segon.

Es tracta de la figura d’un felí, presumiblement una lleona per la forma terminal de la cua, força escanyolida, amb l’espinada molt marcada, que es troba a l’aguait , a l’espera d’una presa. En el primer edifici la figura es troba al costat de la porta d’accés i en el segon formant part del brancal de la porta també d’accés.

El primer edifici, el de Barcelona, es troba al carrer Mallorca, 273 i va ser projectat per Bonaventura Bassegoda el 1902.

El segon es troba a Terrassa, al carrer del Teatre, i és obra de Josep Ros, del 1912. És una de les poques obres que té aquest arquitecte a la ciutat vallesana, donat que la major part de la seva obra es desenvolupa per la comarca del Baix Llobregat.

Ignoro el nom de l'escultor.






Es bastante inusual encontrar coincidencias en las esculturas que decoran un edificio y más si éstas no quedan bien remarcadas en los mismos.

Por eso me sorprendió cuando encontré esta escultura, muy similar en un edificio de Terrassa y en otro de Barcelona, ambos de arquitectos diferentes que no tenían ninguna relación a nivel profesional, en poblaciones diferentes, y, además, con una diferencia de 10 años entre la construcción del primer edificio y el del segundo.

Se trata de la figura de un felino, presumiblemente de una leona por la forma terminal de la cola, muy escuálida, con el espinazo muy marcado, que se encuentra al acecho, a la espera de una presa. En el primer edificio la figura se encuentra junto a la puerta de acceso y en el segundo formando parte de la jamba de la puerta también de acceso.

El primer edificio, el de Barcelona, se encuentra en la calle Mallorca, 273 y fue proyectado por Bonaventura Bassegoda en 1902.


El segundo se encuentra en Terrassa, en la calle del Teatre, y es obra de Josep Ros, de 1912. Es una de las pocas obras que tiene este arquitecto en la ciudad vallesana, dado que la mayor parte de su obra se desarrolla por la comarca del Baix Llobregat.

Ignoro el nombre del escultor.

2 comentaris:

Escriu un comentari: