En el modernisme sovint apareixen animals en escultures, pintures, fusteria, etc.
Cinc mostres:
Cliqueu per accedir al:
▼
dilluns, 22 de febrer del 2016
divendres, 12 de febrer del 2016
PARÍS - paons
Portada revuista "La Construction Moderne"
1904
PARÍS - 19 Octave-Feuillet
Maurice-Paul du Bois d'Auberville, 1908-1910
PARÍS - 5 Marbeuf
Emile Hurtré, 1898-1900
decorador: Jules Wielhorski
foto. Elisende Coladan
PARÍS - 29 Rapp
Jules Lavirotte, 1900-1901
foto. Elisende Coladan
PARÍS - Royale
Alphonse M. Mucha, 1901
Joieria Fouquet
ara al Museu Carnevalet
diumenge, 7 de febrer del 2016
GIRONA - farinera Teixidor
El 1910 Alfons Teixidor va decidir bastir una farinera a la
Carretera de Santa Eugènia de Girona. Per això demana projectes a dos joves
arquitectes que s'havien llicenciat el 1906, ambdós influenciats per Antoni
Gaudí, Josep Maria Jujol i Rafael Masó.
Mentre que el projecte de Masó era més equilibrat, amb
referències gaudinianes però també de l'escocès Mackintosh, el de Jujol era plenament
gaudinià.
Finalment Teixidor es decantà pel de Rafael Masó.
* * *
En 1910 Alfons Teixidor
decidió construir una harinera en la Carretera de Santa Eugènia de Girona. Para
ello solicitó proyectos a dos jóvenes arquitectos que se habían licenciado en
1906, ambos influenciados por Antoni Gaudí, Josep Maria Jujol y Rafael Masó.
Mientras que el
proyecto de Masó era más equilibrado, con referencias gaudinianas pero también
del escocés Mackintosh, el de Jujol era plenamente gaudiniano.
Finalmente Teixidor
se decantó por el de Rafael Masó.
* * *
In 1910
Alfons Teixidor decided to build a flour mill on the road to Santa Eugenia, in Girona.
For this project he asked two young architects who had graduated in 1906, both
influenced by Antoni Gaudi : Josep Maria Jujol and Rafael Masó.
While the
draft Maso was more balanced, with Gaudí references but also the Scottish
Mackintosh, the Jujol it was fully Gaudinian.
Teixidor
finally decided by Rafael Masó.
Projecte de Josep Maria Jujol:
(els tres de l'Arxiu Jujol)
Projecte de Rafael Masó:
Resultat final:
dimecres, 3 de febrer del 2016
IGUALADA - Llar del Sant Crist
Continuant a la ciutat d'Igualada, en ella es troba potser
la darrera de les grans obres modernistes acabades: L'Asil o Llar del Sant
Crist.
Obra de Joan Rubió i Bellver iniciada el 08/03/1931 amb la
benedicció de la primera pedra per part del bisbe de Vic, Joan Baptista Perelló
i enllestida el 1944 amb la benedicció del mateix bisbe el 29/06/1944.
L'obra s'inicià gràcies a la donació de les germanes
Magdalena, Dolors i Concepció Castells Reixac i s'escollí per a la mateixa a
Rubió i Bellver, arquitecte que havia col·laborat amb Gaudí en els primers anys
de la seva carrera, sobretot a Mallorca (Seu, Rosari de Lluc), Colònia Güell i
altres obres.
L'Asil s'estructura amb dues naus laterals independents del
cos principal al qual s'uneix pel vestíbul i el conjunt resta tancat a la part
posterior per la capella.
És un treball tot ell en pedra tant des del punt de vista
constructiu com ornamental. Vol rendir homenatge a les construccions en pedra
seca populars, les masies catalanes, els monestirs gòtics, esglésies romàniques
i paleocristianes i a les torres dels castells. És una reminiscència del
gaudinisme de l'arquitecte el qual es manifesta en l'ús natural dels elements i
sobretot en un molt bon ús dels arcs parabòlics a la capella, les finestres de
la qual també són parabòliques. Tot el conjunt dóna una sensació de lleugeresa
gràcies a les obertures, especialment a les galeries o llotges.
La pedra provenia d'una pedrera propera a la ciutat de Jorba i era transportada tota amb carros fins al lloc de la construcció. (*)
(*) dada proporcionada per Magí Molas Pineda.
La pedra provenia d'una pedrera propera a la ciutat de Jorba i era transportada tota amb carros fins al lloc de la construcció. (*)
(*) dada proporcionada per Magí Molas Pineda.
* * * * *
Continuando en la
ciudad de Igualada, en ella se encuentra tal vez la última de las grandes obras
modernistas terminadas: El Asilo o Hogar del Santo Cristo.
Obra de Joan
Rubió i Bellver iniciada en 03/08/1931 con la bendición de la primera piedra
por parte del obispo de Vic, Juan Bautista Perelló y terminada en 1944 con la
bendición del mismo obispo el 06/29/1944.
La obra se inició
gracias a la donación de las hermanas Magdalena, Dolores y Concepción Castells
Reixac y se escogió para la misma a Rubió i Bellver, arquitecto que había colaborado
con Gaudí en los primeros años de su carrera, sobre todo en Mallorca (Catedral,
Rosario Monumental de Lluc), Colonia Güell y en otras obras.
El Asilo se
estructura en dos naves laterales independientes del cuerpo principal al que se
une por el vestíbulo y quedando el conjunto cerrado en su parte posterior por
la capilla.
Es un
trabajo en piedra tanto desde el punto de vista constructivo como decorativo.
Quiere rendir homenaje a las construcciones en piedra seca populares, a las
masías catalanas, a los monasterios góticos, a las iglesias románicas y paleocristianas y a las
torres de los castillos. Es una reminiscencia del gaudinismo del arquitecto, en
el que destaca el uso natural de los elementos y sobre todo un muy buen uso de
los arcos parabólicos en la capilla, en la cual las ventanas también son
parabólicas. Todo el conjunto da una sensación de ligereza gracias a las oberturas,
especialmente a las galerías o loggia.
(fotos de l'interior cedides per Antonio Mora Vergés, a qui li agraïm la seva contribució al patrimoni català en els seus diferents blocs, entre els quals cal esmentar.
http://totsonpuntsdevista.blogspot.com.es/
http://coneixercatalunya.blogspot.com.es/
* * * * *
Continuing
in the city of Igualada, there you can find the last of the great Art Nouveau
finished works: The Asylum House of Holy Christ.
Designed by
Joan Rubio i Bellver started in 03.08.1931 with the blessing of the foundation
stone by the Bishop of Vic, Juan Bautista Perello and completed in 29.06.1944
with the blessing of same bishop.
The work was
ensured by the donation of sisters Magdalena, Dolores and Concepción Castells
Reixac. The architect selected was Rubio i Bellver, an architect who had worked
with Gaudí in the early years of his career, especially in Mallorca (Cathedral,
Monumental Rosary in Lluc), Colonia Güell and other works.
The Asylum
is divided into two independent side aisles connected to the main body by the
lobby and being closed at the rear by the chapel together.
It's all a
work in stone from the point of constructive and decorative view. He pays
tribute to the popular dry stone constructions, the Catalan farmhouses, a
Gothic monastery, the Romanesque and early Christian churches and towers of
castles. It is reminiscent of the architect's Gaudinism, which highlights the
natural use of the elements and above all a very good use of parabolic arches
in the chapel, where the windows are also parabolic. All together gives a sense
of lightness thanks to the windows, especially the galleries or loggia.