Aquest dies que es parla de comerços antics que es troben en perill de continuïtat per l'increment de lloguers, cal recordar alguns que ja han desaparegut, encara que fa molt de temps.
Un d'aquests casos és la botiga de queviures que obrí Josep Cardona a Tarragona vers el 1900.
La seva ubicació era al xamfrà dels carrers Portalet, 2 i del Trinquet Nou, 3.
Era un comerç que actuava en nom de "L'Épicerie Française" i on es venien productes de tota mena, alguns d'ultramar, com eren coneguts en aquella època.
La botiga reflectia en la seva decoració la moda de l'època en la versió més francesa de l'Art Nouveau. Ignoro qui va ser el qui la va projectar, ni els decoradors que hi van intervenir.
El 1921 la botiga es substituïda pel comerç de queviures "Colmado Rius"
A Reus també existí des del 1905 una altra sucursal de "L'Épicerie Française", en aquest cas portada pels germans Fortuny.
(família Cardona, fons Rafel Vidal Ragazzon)
Estos días que se habla de comercios antiguos que pueden desaparecer por culpa del incremento de sus alquileres, cabe recordar algunos que ya han desaparecido, aunque hace mucho tiempo.
Uno de estos casos es la tienda de ultramarinos que abrió José Cardona en Tarragona hacia 1900.
Su primera ubicación era en el chaflán de las calles Portalet, 2 y del Trinquet Nou, 3.
Era un comercio que tenía la representación de "L'Épicerie Française" y en el que se vendían productos de todo tipo, algunos de ultramar, como eran conocidos en aquella época.
La tienda reflejaba en su decoración la moda de la época en la versión más francesa del Art Nouveau. Ignoro quién la proyectó así como los decoradores que intervinieron en la misma.
En 1921 la tienda es sustituida por el "Colmado Rius"
En Reus también existió desde 1905 otra sucursal de "L'Épicerie Française", en este caso llevada por los hermanos Fortuny.