diumenge, 21 de gener del 2018

BARCELONA- casa Burés - Ausiàs Marc

Casa Antònia Burés
c/ Ausiàs Marc, 42-46
Barcelona

arquitecte: Juli Batllevell
constructor: Enric Pi

1903/06

Com a homentage al constructor als baixos es troben dos pins. Entre les branques dels pins hi ha en un d'ells un esquirol i en l'altre un colom

Como homenaje al constructor (Pi en catalán es pino) se pueden ver dos pinos en los bajos. En uno de los pinos, entre las ramas hay una ardilla y en el otro, una paloma.

As an homage to the surname of the builder (Pi in Catalan means Pine) there are two pines in the facade. In one of them thre is an squirrel between the branches and in the other, a pigeon











(fotos: Valentí Pons i Toujouse)






diumenge, 14 de gener del 2018

MILÀ - panteó Origgi - còpies


L'existència de revistes especialitzades d'arquitectura i de les postals va facilitar la difusió d'edificis i altres manifestacions arquitectòniques. Si bé es poden trobar edificis "copiats" o inspirats en d'altres, és més comú trobar còpies en panteons i tombes.

Un dels casos més rellevants és el del panteó Origgi, del Cementiri Monumental de Milà (Llombardia, Itàlia).

Projectat el 1904 per l'arquitecte Giuseppe Boni, qui comptà amb l'escultor Orazio Grossoni, la seva difusió en algunes revistes com ara "L'Architettura Italiana" (1906) i en postals va fer que es reproduís exactament o similarment en altres indrets.

Exposem uns quants exemples:

* * * * *

La existencia de revistas especializadas de arquitectura y el correo a través de postales facilitó la difusión de edificios y otras manifestaciones arquitectónicas. Si bien se pueden encontrar edificios "copiados" o inspirados en otros, es más común encontrar copias de panteones y tumbas.

Uno de los casos más relevantes es el del panteón Origgi, del Cementerio Monumental de Milán (Lombardía, Italia).

Proyectado en 1904 por el arquitecto Giuseppe Boni, quien contó con la colaboración del escultor Orazio Grossoni, su difusión en algunas revistas como "L'Architettura Italiana" (1906) y en postales hizo que se reprodujera exactamente o similarmente en otros lugares .

Exponemos algunos ejemplos:

* * * * *
The existence of specialized magazines of architecture and mail through postcards facilitated the diffusion of buildings and other architectural manifestations. While you can find buildings "copied" or inspired by others, it is more common to find copies of tombs.

One of the most relevant cases is that of the Pantheon Origgi, of the Monumental Cemetery of Milan (Lombardy, Italy).

Designed in 1904 by the architect Giuseppe Boni, who had the collaboration of the sculptor Orazio Grossoni, its diffusion in some magazines such as "L'Architettura Italiana" (1906) and on postcards caused it to be reproduced exactly or similarly in other places.


We present some examples:

* * * *

ORIGINAL

MILÀ (Llombardia, Itàlia)

Tomba Origgi

ITÀLIA

CALTAGIRONE (Sicília, Itàlia)


PALAZZOLO ACREIDE (Sicília, Itàlia)


TROINA (Sicília, Itàlia)

(Nicola Schillaci)



ESPANYA

RIBADESELLA (Astúries)


SAN ROMÁN DE PILOÑA (Astúries)


SANTA MARIA DEL CAMÍ (Mallorca, Illes Balears)


CATARROJA (Pais Valencià)


ARGENTINA

ALBERTI (Buenos Aires)


CHIVILCOY (Buenos Aires)

Claudia Burcez


DOLORES (Buenos Aires)


MAR DEL PLATA (Buenos Aires)


CORRIENTES



NOGOYÁ


(foto. Mario Mauricio Otero)

CÓRDOBA

(foto Edu Sahí)
EQUADOR

QUITO



XILE

SANTIAGO


Quiero agradecer a Hernán Campos  y a Sergio Luis Sebastián Gómez Fernández las fotos que me han aportado para este reportaje













dimecres, 3 de gener del 2018

LES FONTS (Sant Quirze) - CAN TRAVESA

Al nucli de Les Fonts, situat entre Terrassa i Sant Quirze del Vallès,  trobem aquesta torre que presenta un modernisme peculiar, ja qu és més propi del Liberty italià que del modernisme català.

No ens conten dades de l'autoria ni de l'any de construcció.

És coneguda com a Can Travesa

* * * * *

En el núcleo de Les Fonts, situado entre Terrassa y Sant Quirze del Vallès, nos encontramos con este chalé que tiene la peculiariad de ser más propio del modernismo italiano, el conocido como Liberty, que del modernisme catalán.

Desconocemos su autoría y fecha de construcción.

Es conocido como Can Travesa.

* * * * *

In the neighbourghoud of Les Fonts, located between Terrassa and Sant Quirze del Vallès, we found this house that has the peculiarity of showing us features of the Liberty Italian.


We don't know about its architect neither its date of building.

It is known as Can Travesa



 (fotos: Valentí Pons Toujouse)