L'Exposició Internacional d'Arts Decoratives de Torí del
1902 va ser una de les grans difusores del modernisme austríac, la Sezession,
per tota Europa.
La majoria de les construccions van ser projectades i
dissenyades per l'arquitecte Raimondo d'Aronco
Catàlegs, revistes i premsa es feien ressò dels diferents
pavellons i això va motivar que arquitectes que mai abans havien projectat
edificis modernistes fessin els seus intents.
Un exemple el trobem en el desaparegut cine Olimpia a Lleó.
Es tracta d'una obra que va néixer com a pavelló provisional de la mà de Julio Llamas Llamazares i que va
projectar l'arquitecte historicista Arsenio Alonso el 1908.
En ella podem observar la influència esmentada, per exemple
ens podem fixar en el pavelló del Japó de l'Exposició torinesa (com hem dit
obra de D'Aronco)
Segons Ricardo Muñoz Fajardo, en el seu llibre
"Arquitectura modernista en Castilla y León" l'obra va estar dempeus fins al 1910.
TORÍ - Pavelló del Japó
* * * * *
La Exposición
Internacional de Artes Decorativas de Turín de 1902 fue una de las grandes
difusoras del modernismo austríaco, la Sezession, por toda Europa.
La mayoría de las
construcciones fueron proyectadas y diseñadas por el arquitecto Raimondo d'Aronco
Catálogos,
revistas y prensa se hacían eco de los diferentes pabellones y motivó que
arquitectos que nunca antes habían proyectado edificios modernistas se atreviesen
con alguna obra.
Es el caso del desaparecido
cine Olimpia en León. Se trata de una obra que nació como pabellón provisional,
a petición de Julio Llamas Llamazares, y que proyectó el arquitecto
historicista Arsenio Alonso en 1908.
En ella podemos
observar la influencia que manifestábamos, por ejemplo en el pabellón de Japón de la
Exposición turinesa (como hemos mencionado obra de D'Aronco)
Según Ricardo
Muñoz Fajardo, en su libro "Arquitectura modernista en Castilla y
León" la obra se mantuvo hasta 1910.
* * * * *
The
International Exhibition of Decorative Arts of Turin of 1902 was one of the great
diffusers of the Austrian Art Nouveau, the Sezession, all over Europe.
Most of the
constructions were designed by the architect Raimondo d'Aronco.
Catalogs,
magazines and newspapers were echoing the different pavilions and motivated
that architects who had never before projected Art Nouveau buildings dared to
try design some exemples.
This is the
case of the dissapeared Olimpia cinema in León. Initially was a provisional
pavilion for spectacles. It was by request of Julio Llamas Llamazares, and was
projected by the historicist architect Arsenio Alonso in 1908.
In it we
can observe the influence that we manifested, for example of the pavilion of
Japan of the Turin Exhibition (as we have mentioned work of D'Aronco)
According to Ricardo Muñoz Fajardo, in his book
" Arquitectura modernista en Castilla y León " the building
dissapeared
Buen descubrimiento Valentí.
ResponElimina