vitpons@gmail.com

Si algú vol que tracti d'alguna edificació en concret, m'ho pot suggerir a aquest correu.
Si algú té alguna fotografia antiga d'algun edifici, encara que sigui desaparegut, s'agrairia.


Si alguien quiere que trate de algún edificio en concreto, me lo puede sugerir a este correo.
Si alguien tiene alguna fotografia antigua de algún edificio, aunque esté desaparecido, se agradecería.

dimarts, 27 de gener de 2009

MONTEVIDEO - L'ALTRE PALAU


Curiosa va ser aquesta foto que vaig trobar sobre el Teatre Catalunya (en català) que existia a Montevideo (Uruguai).

Vaig estar cercant dades sobre el seu autor i finalment he trobat que és obra de l'arquitecte Federico Purcalla a petició del Centre Català de Montevideo.

No tinc cap dada sobre aquest arquitecte, tan sols que era català. No es va titolar per Barcelona, potser ho va fera Buenos Aires. Si algú en sap quelcom, li agrairia que m'ho digués.

Es va bastir el 1918 i està clar que es va inspirar en el Palau de la Música, en l'ús del maó vist, en la tipologia dels arcs, en les columnes i en els dos bustos.

La decoració interior va ser a càrrec del prestigiós escenògraf Salvador Alarma, el qual a banda de fer decorats per al Liceu barceloní, va dissenyar algun comerç i cinema també a Barcelona.

El Teatre es va enderrocar el 1937



Fue curiosa la foto que encontré sobre el Teatre Catalunya (en catalán) que existía en Montevideo (Uruguay).

Estuve buscando datos sobre su autor y finalmente he encontrado que es obra del arquitecto Federico Purcalla a petición del Centro Catalán de Montevideo.

No tengo ningún dato sobre este arquitecto, tan solo que era catalán. No se tituló por Barcelona, puede que lo hiciera en Buenos Aires. Si alguien sabe algo sobre él, le agradecería que me lo dijera.

Se construyó el 1918 y está claro que se inspiró en el Palau de la Música de Barcelona, en el uso del ladrillo visto, en la tipología de los arcos, en las columnas y en los dos bustos.

La decoración interior fue a cargo del prestigioso escenógrafo Salvador Alarma, que además de hacer decorados para el Liceu barcelonés, diseñó algún comercio y cine también en Barcelona.

El Teatro se derribó el 1937.

1 comentari:

  1. http://img11.imageshack.us/img11/8250/sinttulosbi.jpg

    ResponElimina

Escriu un comentari: