dilluns, 1 d’octubre del 2012

ALCANTARILLA - Nona, 7


Una altra mostra modernista a la regió murciana és la casa Cobarro ubicada al carrer Nona, 7 d'Alcantarilla. Aquesta no és l'única obra en aquest estil  que es troba en aquesta localitat.

La Casa Cobarro és d'autoria desconeguda, presenta una simetria tan estructural com ornamental respecte a l'eix central i combina elements decoratius propis del modernisme català i l'ús de la ceràmica a la façana propi del País Valencià, d'aquí es podria deduir que el seu dissenyador podria haver estudiat a l'Escola de Barcelona.

Els balcons es troben iguals en un edifici de Mula, al carrer Boticas, núm. 14 i en un altre a la pedania de La Ñora (Múrcia), a la Plaza Mayor, 3.

Actualment només resta la façana principal dempeus, la resta de l'edifici s'ha enderrocat.

(2005)
(2012)



Otra muestra modernista en la región murciana es la casa Cobarro ubicada en la calle Nona, 7 de Alcantarilla. Esta no es la única obra en este estilo que se encuentra en esta localidad.

La Casa Cobarro es de autoría desconocida, presenta una simetría tanto estructural como ornamental respecto al eje central y combina elementos decorativos propios del modernismo catalán y el uso de la cerámica en la fachada propio del País Valenciano, de aquí se podría deducir que su diseñador podría haber estudiado en la Escuela de Barcelona.

Se encuentran unos balcones idénticos a estos en Mula, en la calle Boticas, nº 14 y otros en la pedanía de La Ñora (Murcia) en la Plaza Mayor, nº 3.

Actualmente del edificio solamente queda en pie la fachada, el resto se ha demolido.

1 comentari:

  1. Quina llàstima, l'arquitectura no es redueix a una façana i aquest edifici segur que deuria estar ben ple de detalls a l'interior! D'aquí a 100 anys només quedaran façanes!
    Salutacions!

    ResponElimina

Escriu un comentari: