dimecres, 9 d’octubre del 2013

BARCELONA - Plaça Lesseps - Casa Ramos

Continuant amb el tema de les papallones, també se’n pot veure unes de molt bona factura en  els ferros de la gran tribuna que ocupa el bell mig de la casa Ramos de Barcelona.

La casa Ramos va ser projectada per l’arquitecte Jaume Torres Grau el 1905 i enllestida el 1908. Jaume Torres formava amb el seu germà, el també arquitecte Raimon, la Sociedad Torres Hermanos i van edificar força edificis a Barcelona. Ambdós eren fills de Josep Torres Ferran, mestre d’obres també actiu a la ciutat i van formar una família d’arquitectes entre els que cal esmentar el racionalista Josep Torres Clavé, fill de Raimon,  i Raimon Torres Torres, fill de Torres Clavé .

Aquest edifici modernista de la plaça Lesseps és força similar al que el mateix arquitecte va projectar al carrer d’Aribau, 180 i va ser la primer edificació que va construir per a Ricardo Ramos,  altres van ser el panteó familiar al cementiri de Sant Gervasi (1910/12) i el teatre Reina Victoria a Melilla (1910/11).

Ricardo Ramos Cordero era un navilier barceloní que va arribar a ser diputat per Lleida en els anys 1914 a 1916 i senador per la província de Barcelona del 1918 al 1923.






Continuando con el tema de las mariposas, también se pueden ver unas de muy buena elaboración en los hierros de la gran tribuna que ocupa el eje central de la casa Ramos de Barcelona.

La casa Ramos fue proyectada por el arquitecto Jaime Torres Grau en 1905 y terminada en 1908. Jaume Torres formaba junto con su hermano  el también arquitecto Ramón, la Sociedad Torres Hermanos y edificaron bastantes edificios en Barcelona. Ambos eran hijos de José Torres Ferran, maestro de obras también activo en esta ciudad y crearon una familia de arquitectos entre los que cabe mencionar al racionalista Josep Torres Clavé, hijo de Ramón, y a Ramón Torres Torres hijo de Torres Clavé.

Este edificio modernista de la Plaça Lesseps es bastante similar al que el mismo arquitecto proyectó en la calle Aribau, 180. Es la primera edificación que construyó para Ricardo Ramos, otras fueron el panteón familiar en el cementerio de Sant Gervasi (1910 /12) y el teatro Reina Victoria de Melilla (1910/11) .



Ricardo Ramos Cordero era un naviero barcelonés que llegó a ser diputado por Lleida en los años 1914 a 1916 y senador por la provincia de Barcelona de 1918 a 1923.

1 comentari:

Escriu un comentari: