diumenge, 11 de maig del 2014

BARCELONA - Carnisseria Modelo

En aquesta fotografia apareguda en la revista "Albúm Salón" del 1905 podem veure un dels establiments singulars que es van inaugurar a Barcelona, la "Carnisseria Modelo Siglo XX".

Es distingeix un fantàstic treball en forja en el reixat i en l'entramat vegetal que ressegueix la façana i tota mena de detalls estètics, fins i tot un cap d'una vaca tot fent referència a un dels tipus de carn que s'hi venia.

Es desconeix com era l'interior.

En la revista no s'especifica qui va ser-ne l'autor i tampoc ho he aconseguit trobar en els diaris de l'època.

En la foto actual podem contemplar com són ara els establiments que l'han subsituït, sense cap mena d'imaginació decorativa.

c/ CASP, 37 - BRUC, 40



En esta fotografía aparecida en la revista "Albúm Salón" de 1905 podemos ver uno de los establecimientos singulares que se inauguraron en Barcelona, la "Carnicería Modelo Siglo XX". 

Se distingue un fantástico trabajo en forja en la verja y en el entramado vegetal que recorre toda la fachada, así como todo tipo de detalles estéticos, incluso una cabeza de vaca en referencia a uno de los tipos de carne que se vendía. 

Se desconoce cómo era el interior. 

En la revista no especifica quién fue el autor y tampoco lo he conseguido encontrar en los periódicos de la época. 

En la foto actual podemos contemplar como son los establecimientos que la han sustituido, bastante más faltos de imaginación.



3 comentaris:

Escriu un comentari: