dissabte, 1 de setembre del 2012

POZOBLANCO - Real, 14


Al carrer Real de Pozoblanco, província de Còrdova, destaca aquest edifici per la seva fastuosa decoració vegetal. Es troba al número 14,  cantonada amb el carrer Guillermo Vizcaino.

A primera vista sembla una obra de l'arquitecte Adolfo Castiñeyra, autor de gairebé tots els edificis modernistes de la província i en especial de la casa Teófilo Álvarez Cid (Gran Capitán, 32, Còrdova, 1907), actual seu de la Demarcació Provincial del Col · legi d'Arquitectes.

L'obra que ens ocupa és obra del mestre de cases local Marcelino de Torres el qual la va edificar a petició de Pedro García Caballero el 1908/09. Segurament aquest autor es va inspirar en l'obra de Castiñeyra.

L'estructura de l'edifici és clàssica. La decoració es distribueix al voltant de tots els buits, de les obertures, de l'edifici, dels pilars laterals i de la balustrada superior. Aquesta decoració és diferent en cada pis.

L'autoria de l'edifici l'he trobat en l'escrit d'Antonio Merino Madrid " El arquitecto Adolfo Castiñeyra y Boloix en Los Pedroches " dins " Crónica de Córdoba y sus pueblos", 2010



En la calle Real de Pozoblanco, provincia de Córdoba, destaca  este edificio por su fastuosa decoración vegetal. Se encuentra en el número 14 esquina con la calle Guillermo Vizcaino.

A primera vista parece una obra del arquitecto Adolfo Castiñeyra, autor de casi todos los edificios modernistas de la provincia y en especial de la casa Teófilo Álvarez Cid (Gran Capitán, 32, Córdoba, 1907), actual sede de la Demarcación Provincial del Colegio de Arquitectos.

La obra que nos ocupa es obra del alarife local Marcelino de Torres el cual la edificó a petición de Pedro García Caballero en 1908/09. Seguramente este autor se inspiró en la obra de Castiñeyra.

La estructura del edificio es clásica. La decoración se distribuye alrededor de todos los vanos del edifico, de los pilares laterales y de la balaustrada superior. Esta decoración es diferente en cada piso.

La autoría del edificio la he encontrado en el escrito de Antonio Merino Madrid “El arquitecto Adolfo Castiñeyra y Boloix en Los Pedroches” dentro de “Crónica de Córdoba y sus pueblos”, 2010.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Escriu un comentari: